ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ κ. ΕΥΤΕΡΠΗΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ

Δελτία Τύπου
Ημ. Δημοσίευσης: Τρίτη, 24/10/17

<p align="center">
<strong>
<u>
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ κ. ΕΥΤΕΡΠΗΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ :
</u>
</strong>
</p>
<p align="center">
<strong>
<u>
“ ΤΕΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ, ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ ΤΟΥ
ΔΗΜΟΥ ΚΩ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2018”
</u>
</strong>
</p>
<p align="center">
<strong><u></u></strong>
</p>
<p>
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
</p>
<p>
Tα τελευταία χρόνια, οι περικοπές πόρων στην αυτοδιοίκηση είναι
αλλεπάλληλες.
</p>
<p>
Ο Δήμος Κω ουσιαστικά κλήθηκε τα τελευταία τρία χρόνια να προχωρήσει με
μειωμένους τους κεντρικούς και αυτοτελείς πόρους κατά 65% και χωρίς το
ΔΗΦΟΔΩ το οποίο όπως γνωρίζετε καταργήθηκε.
</p>
<p>
Να υπενθυμίσω ότι το 2011 η κρατική επιχορήγηση προς το Δήμο Κω ήταν 12 εκ.
ευρώ ενώ τώρα κάτι λιγότερο από 8 εκ. ευρώ.
</p>
<p>
Η απώλεια του ΔΗΦΟΔΩ σημαίνει ότι ο Δήμος Κω έπρεπε να μάθει να ζει με 4
εκ. ευρώ λιγότερα έσοδα το χρόνο.
</p>
<p>
Από την πρώτη μέρα που ανέλαβα τα καθήκοντα της Αντιδημάρχου Οικονομικών
σχεδιάσαμε και υλοποιούμε ένα πρόγραμμα ανάταξης και εξυγίανσης των
οικονομικών του Δήμου.
</p>
<p>
Άρχισαν να βεβαιώνονται και να εισπράττονται χρέη προς το Δήμο. Βεβαιώθηκαν
οφειλές και πρόστιμα από το 2011.
</p>
<p>
Ο τομέας των εσόδων είναι πλήρως μηχανογραφημένος. Ξεκινήσαμε κυριολεκτικά
από το μηδέν στο συγκεκριμένο ζήτημα. Υπάρχει αυτόματος έλεγχος και απόδοση
δημοτικής ενημερότητας ενώ στο Δήμο Κω γίνονται πλέον και ηλεκτρονικές
πληρωμές.
</p>
<p>
Για πρώτη φορά αξιοποιήθηκε η δημοτική περιουσία με ανοιχτούς πλειοδοτικούς
διαγωνισμούς. Ο Δήμος πλέον έχει έσοδα από την ακίνητη περιουσία του.
</p>
<p>
Εξοφλήσαμε χρέη που έρχονταν από το παρελθόν και ρυθμίσαμε τα χρέη του
Δήμου και επιχειρήσεων του προς το ΙΚΑ και την Εφορία.
</p>
<p>
Μειώσαμε, στοχευμένα τις δαπάνες κατά 3,8 εκ. ευρώ. Παραλάβαμε τις
λειτουργικές δαπάνες του Δήμου στα 15,2 εκ. ευρώ και στο τέλος του 2016 τις
είχαμε μειώσει στα 11,6 εκ. ευρώ.
</p>
<p>
Γιατί πολύ απλά αν δεν το είχαμε κάνει ο Δήμος Κω θα είχε οδηγηθεί στη
χρεοκοπία και στην επιτήρηση.
</p>
<p>
Δεν θα μπορούσε να είναι από τους λίγους Δήμους σε όλη τη χώρα, που
εκτελούν έργα με ίδιους πόρους.
</p>
<p>
Η προσπάθεια αυτή δεν αντανακλά μόνο τις δικές μας προσπάθειες.
</p>
<p>
Ο Δήμος Κω δεν είναι η εκάστοτε δημοτική αρχή.
</p>
<p>
Ο Δήμος είναι οι πολίτες.
</p>
<p>
Σε αυτούς τους πολίτες λογοδοτούμε.
</p>
<p>
Γνωρίζουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις,
έχουμε πλήρη συναίσθηση.
</p>
<p>
Η αντίληψη αυτή αποτυπώνεται στην πρόταση της οικονομικής επιτροπής για τον
καθορισμό τελών ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας αλλά και λοιπών Δημοτικών
Τελών του Δήμου Κω για το έτος 2018.
</p>
<p>
Μια πρόταση που διατηρεί σταθερά τα τέλη για το 2018.
</p>
<p>
Καμία αύξηση αφού έχει αποδώσει η σταθεροποιητική πολιτική των οικονομικών
του Δήμου Κω.
</p>
<p>
Πλησιάζοντας προς τις εκλογές, οι εκάστοτε δημοτικές αρχές υποκύπτουν στις
σειρήνες του λαϊκισμού, κάνουν μειώσεις τελών ή προχωρούν σε χαριστικές
ρυθμίσεις για να κερδίσουν ψήφους.
</p>
<p>
Αυτό το οποίο κάνουν όμως, είναι να μεταθέτουν τα βάρη για το μέλλον.
Στέλνουν το λογαριασμό να πληρωθεί από τους πολίτες μετά τις εκλογές.
</p>
<p>
Αυτή η δημοτική αρχή δεν θα ακολουθήσει αυτές τις πρακτικές.
</p>
<p>
Όσο είμαι Αντιδήμαρχος Οικονομικών, θα λέω πάντα την αλήθεια στους πολίτες,
στους συνδημότες μου.
</p>
<p>
Και η αλήθεια είναι ότι δεν είμαστε ακόμα σε θέση να προχωρήσουμε σε μία
αναπροσαρμογή και μείωση των τελών αυτή τη στιγμή.
</p>
<p>
Για το 2018 κρατάμε σταθερά τα τέλη, ο Δήμος Κω επιλέγει να μην επιβαρύνει
τους δημότες, έχουμε ως αρχή την κάλυψη της ανταποδοτικότητας των υπηρεσιών
που παρέχουμε.
</p>
<p>
Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν όλοι είναι ότι τα τέλη καθαριότητας και
ηλεκτροφωτισμού δεν υπολογίζονται αυθαίρετα από τη Δημοτική Αρχή, αλλά
στηρίζονται σε απολογιστικά στοιχεία και δεδομένα προηγούμενων ετών.
</p>
<p>
Κυριαρχεί ο κανόνας της ανταποδοτικότητας.
</p>
<p>
Τι σημαίνει αυτό.
</p>
<p>
Σημαίνει πολύ απλά ότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έσοδα από τα
συγκεκριμένα τέλη για κάποιο άλλο σκοπό.
</p>
<p>
Σημαίνει επίσης ότι τα έξοδα μας δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα έσοδα της
συγκεκριμένης υπηρεσίας .
</p>
<p>
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
</p>
<p>
Όπως είπα πριν, είναι συνειδητή επιλογή μου να λέω την αλήθεια στους
πολίτες.
</p>
<p>
Κυρίως όμως να μιλάω τεκμηριωμένα και με στοιχεία.
</p>
<p>
Αναλάβαμε τον Σεπτέμβρη του 2014 και τον Οκτώβρη του 2014 ψηφίσαμε τα τέλη
για το 2015, χωρίς να υπάρξει αναπροσαρμογή αλλά και χωρίς να έχουμε πλήρη
εικόνα για την κατάσταση που παραλάβαμε.
</p>
<p>
Απολογιστικά τα έσοδα από τα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού ανήλθαν
στα 3.500.000,00€ περίπου ενώ τα έξοδα ήταν 4.418.000,00€.
</p>
<p>
Υπήρχε δηλαδή ένα αρνητικό ισοζύγιο ύψους 918.000,00€, που καλύφθηκε από τα
τέλη εκδιδομένων λογαριασμών και παρεπιδημούντων.
</p>
<p>
Το 2016 μετά από την αναπροσαρμογή που έγινε στα τέλη, τα έσοδα ανήλθαν στα
6.118.000,00€ και ισοσκελίστηκαν με τα έξοδα της υπηρεσίας.
</p>
<p>
Το 2017 η εκτίμηση είσπραξης ανέρχεται σε 6.170.000,00€ με ισοσκελισμένη
και πάλη τη σχέση εσόδων-εξόδων.
</p>
<p>
Να τονίσουμε εδώ ότι για το 2017 αντιμετωπίσαμε το πρόσθετο πρόβλημα της
υποχρεωτικής ανανέωσης συμβάσεων που δημιούργησε πρόσθετο κόστος (435.000€)
που όμως καταφέραμε να το καλύψουμε.
</p>
<p>
Μέσα σε δύο χρόνια δηλαδή καταφέραμε να καλύψουμε πλήρως την αρχή της
ανταποδοτικότητας των τελών και υπηρεσιών χωρίς να χρειαστεί να
αναπληρώσουμε ένα ενδεχόμενο κενό στα έσοδα με πόρους από τα τέλη
εκδιδομένων λογαριασμών και παρεπιδημούντων.
</p>
<p>
Με αυτό τον τρόπο ο Δήμος μπορεί να κάνει έργα με δικούς του πόρους, έργα
που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη.
</p>
<p>
Σε ότι αφορά στον προϋπολογισμό του 2018 τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού
με βάση τους συντελεστές που ισχύουν και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΗ ΑΕ
ανέρχονται :
</p>
<p>
Για την Δημοτική Ενότητα Κω σε 3.360.407,37€
</p>
<p>
Για την Δημοτική Ενότητα Δικαίου 1.431.128,84€
</p>
<p>
Για την Δημοτική Ενότητα Ηρακλειδών 2.666.683,33€
</p>
<p>
<u>Σύνολο : 7.458.219,54€</u>
</p>
<p>
Προσέξτε όμως.
</p>
<p>
Λόγω του γεγονότος ότι υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες ξενοδοχείων αλλά
και καταστημάτων – γραφείων κλπ όπως επίσης και της μη εμπρόθεσμης
καταβολής των λογαριασμών στη ΔΕΗ ή ακόμη και των απλήρωτων λογαριασμών, η
εκτίμηση εισπράξεων από την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου εκτιμάται στα
6.300.000,00€, ενώ οι προϋπολογιζόμενες δαπάνες που θα πρέπει να δαπανηθούν
για τις ανάγκες της υπηρεσίας εκτιμούνται στα 6.545.000€.
</p>
<p>
Θα έχουμε πλήρη εικόνα τους πρώτους μήνες και η προσπάθεια που κάνουμε
είναι να υπάρχει και το 2018, ισοσκελισμός στη σχέση εσόδων-εξόδων. Σε
καμία βέβαια περίπτωση δεν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις, όπως είπα.
</p>
<p>
Εξακολουθούμε να στοχεύουμε στη μείωση δαπανών.
</p>
<p>
Την τελευταία διετία μειώσαμε κατά μέσο όρο 33,02% τις λειτουργικές δαπάνες
της υπηρεσίας σε σχέση με το 2014 χωρίς να υπολογίζουμε βέβαια την
μισθοδοσία του προσωπικού και την δαπάνη για τον οδικό φωτισμό.
</p>
<p>
Θα μπορούσαν βέβαια να μειωθούν οι δαπάνες μας ακόμη περισσότερο, αν ο
στόλος των οχημάτων μας για την υπηρεσία καθαριότητας που είχαμε παραλάβει
ήταν επαρκώς συντηρημένος και αξιόπιστος ώστε να μπορούσε να ανταποκριθεί
στις ανάγκες.
</p>
<p>
Ήμασταν και είμαστε αναγκασμένοι να ξοδέψουμε αρκετά μεγάλα ποσά,
προκειμένου να έχουμε ομαλή λειτουργία απορριμματοφόρων που να
ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλου του νησιού. Φέτος έως τα μέσα Νοεμβρίου θα
γίνει παραλαβή των 2 νέων απορριμματοφόρων και η κατάσταση θα βελτιωθεί ενώ
θα γίνουν και οικονομίες κλίμακος.
</p>
<p>
Στόχος η σταδιακή αντικατάσταση του στόλου και με άλλα νέα απορριμματοφόρα
μέσα στο 2018, προκειμένου να μειωθούν και τα λειτουργικά έξοδα
(συντηρήσεις – καύσιμα) αυτών.
</p>
<p>
Στόχος ακόμη και η αντικατάσταση των λαμπτήρων φωτισμού με λαμπτήρες
εξοικονόμησης ενέργειας στο μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου, η οποία θα
επιφέρει επιπλέον μείωση του κόστους λειτουργίας της υπηρεσίας.
</p>
<p>
Να σημειώσω εδώ ότι η υπηρεσία εξετάζει και άλλες προτάσεις για τον τρόπο
μείωσης των εξόδων της Υπηρεσίας Καθαριότητας, με στόχο την καλύτερη
ποιότητα παροχής υπηρεσιών, μείωση λειτουργικού κόστους και κατά συνέπεια
μείωση της επιβάρυνσης των πολιτών.
</p>
<p>
Μέσα από αυτές τις κινήσεις, άμεσης απόδοσης αλλά και με την προσπάθεια που
έγινε όλο το προηγούμενο διάστημα για την εξυγίανση των οικονομικών του
Δήμου Κω,
<strong>
βάζουμε τις βάσεις για να γίνει η πρώτη μείωση τελών την επόμενη
διετία.
</strong>
</p>
<p>
<strong>
Μία μείωση τελών που θα προέλθει από τον εξορθολογισμό, την εξυγίανση
και τη στοχευμένη μείωση των δαπανών.
</strong>
</p>
<p>
<strong>
Ο σχεδιασμός μας δεν είναι να εξαγγείλουμε μία μείωση και να τελειώσουν
όλα με μία απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, με τις συνήθεις δόσεις
λαϊκισμού του παρελθόντος.
</strong>
</p>
<p>
<strong>
Η αναπροσαρμογή και η μείωση των τελών θα είναι στοχευμένη και προϊόν
μελέτης.
</strong>
</p>
<p>
<strong>
Θα εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ανακοστολόγησης και αξιολόγησης
τελών και υπηρεσιών.
</strong>
</p>
<p>
<strong>
Και θα αποτελεί προϊόν μελέτης από επιτροπή που θα συσταθεί όχι μόνο με
τη συμμετοχή όλων των παρατάξεων του δημοτικού συμβουλίου αλλά και με
τη συμμετοχή εκπροσώπων των φορέων και της κοινωνίας των πολιτών.
</strong>
</p>
<p>
<strong>
Η πρόταση για τη συγκρότηση αυτής της ομάδας εργασίας θα έρθει προς
ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο το πρώτο τρίμηνο του 2018 και η ομάδα
εργασίας θα έχει 6 μήνες στη διάθεσή της για να διαμορφώσει την πρότασή
της.
</strong>
</p>
<p>
Τι σημαίνει αυτό;
</p>
<p>
Σημαίνει συναπόφαση, δημοκρατικός προγραμματισμός, ορθολογισμός, ανοιχτές
διαδικασίες, διαφάνεια.
</p>
<p>
Σημαίνει και μία άλλη λέξη: τόλμη.
</p>
<p>
Υπενθυμίζω ότι αυτή η δημοτική αρχή έχει προωθήσει τις συμμετοχικές
διαδικασίες δημόσιου ελέγχου με τη συγκρότηση της διαπαραταξιακής επιτροπής
παρακολούθησης του προϋπολογισμού που λειτουργεί από τον πρώτο χρόνο της
θητείας μας.
</p>
<p>
Επιδιώκουμε τη διεύρυνση της σύνθεσης αυτής της επιτροπής με τη συμμετοχή
εκπροσώπων κοινωνικών φορέων, όπως το Επιμελητήριο ή η Ένωση Ξενοδόχων.
</p>
<p>
Είναι δεδομένο ότι το 2018 θα ισχύσουν και πάλι οι μειώσεις και οι
απαλλαγές από τα τέλη για τις ευπαθείς κατηγορίες των συνδημοτών μας.
</p>
<p>
Υπάρχει μείωση κατά 50% στα τέλη, για κύριες κατοικίες που χρησιμοποιούνται
από :
</p>
<p>
1. Πολύτεκνες οικογένειες όπου το συνολικό εισόδημα τους δεν υπερβαίνει τις
20.000,00€.
</p>
<p>
2. Άτομα με αναπηρία με ετήσιο φορολογητέο εισόδημα που δεν υπερβαίνει τις
12.000,00€.
</p>
<p>
Επίσης πλήρη απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη έχουν :
</p>
<p>
3. Άτομα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω και ετήσιο φορολογητέο εισόδημα
έως 12.000,00€.
</p>
<p>
4.Πολύτεκνες οικογένειες με άνω των τριών ανήλικων παιδιών και ετήσιο
φορολογητέο εισόδημα έως 12.000,00€.
</p>
<p>
5.Άποροι με ετήσιο φορολογητέο εισόδημα έως 6.000,00€.
</p>
<p>
6.Εκκλησιαστικά κτήρια (ιδιόχρηση) και
</p>
<p>
7.Κτήρια για στέγαση Συνδικαλιστικών οργανώσεων.
</p>
<p>
Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες και δικαιολογητικά που προβλέπονται από
το νόμο, για τους δημότες που θέλουν να ενταχθούν ή για την ακρίβεια που
δικαιούνται να ενταχθούν σε αυτές τις κατηγορίες.
</p>
<p>
Θα ήθελα επίσης να ενημερώσω όλους τους δημοτικούς συμβούλους αλλά και τους
δημότες ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Δήμου Κω, επιτέλους, λειτουργούν.
Και λειτουργούν αποτελεσματικά.
</p>
<p>
Έχει γίνει έλεγχος τετραγωνικών μέτρων μέχρι σήμερα από την Οικονομική
Υπηρεσία σε 68 ξενοδοχειακές μονάδες.
</p>
<p>
Έχουν διαβιβαστεί στη ΔΕΔΔΗΕ 15.750 αλλαγές στοιχείων και 15.629 αλλαγές
ζωνών για το ΤΑΠ.
</p>
<p>
Στα πλαίσια του ν.4483/17 βεβαιώσαμε για Δημοτικά τέλη 14 περιπτώσεις
συνολικού ύψους 399.080,87 ευρώ, για το Δημοτικό φόρο 14 περιπτώσεις
24.565,56 ευρώ και για το ΤΑΠ 14 περιπτώσεις συνολικού ύψους 94.585,89
ευρώ.
</p>
<p>
Επανήλθε σε ισχύ η βεβαίωση περί μη οφειλής ΤΑΠ από τις 31/07/2017 και
μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί και διεκπεραιωθεί 41 αιτήσεις.
</p>
<p>
Η Οικονομική Υπηρεσία ελέγχει τα τετραγωνικά μέτρα για όλες τις κατηγορίες
και τα τέλη, προσδιορίζει τυχόν οφειλές εισπράττει, προβαίνει στις
απαραίτητες διορθώσεις και στη συνέχεια εκδίδει την βεβαίωση.
</p>
<p>
Είναι η επιτομή του “Πληρώνω Δίκαια”.
</p>
<p>
Γιατί το “Δεν Πληρώνω” δεν υπάρχει, είναι μία αντικοινωνική συμπεριφορά,
που στέλνει το λογαριασμό να πληρωθεί από τους άλλους δημότες.
</p>
<p>
Κλείνοντας θα ήθελα να διαβεβαιώσω όλους τους συναδέλφους από όλες τις
παρατάξεις, ότι είμαι στη διάθεσή τους τόσο εγώ όσο και η Οικονομική
Υπηρεσία για να τους ενημερώσω για οτιδήποτε ζητήσουν.
</p>
<p>
Κυρίως όμως είμαι διαθέσιμη για να ακούσω προτάσεις και να υιοθετήσω
προτάσεις που θα είναι εφικτές, ρεαλιστικές και θα έχουν και θετικό
πρόσημο.
</p>
<p>
Από όπου και αν προέρχονται.
</p>
<p>
Γιατί οι εποχές έχουν αλλάξει, γιατί η Κως ο τόπος μας, το νησί μας θα
θέλει συνένωση δυνάμεων, συνεννόηση και κουλτούρα συνεργασίας.
</p>

kos-logo

Ακτή Κουντουριώτου 7, 85300 Κως, Δωδεκάνησα, Ελλάδα

Υπηρεσίες

Αναζήτηση

Βρείτε μας

Αιτήματα Πολιτών Mobile App

ΔΗΜΟΣ ΚΩ © 2022. All Rights Reserved

Preloader Custom Image

0