ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ κα.ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2017

Δελτία Τύπου
Ημ. Δημοσίευσης: Δευτέρα, 28/11/16

Κως, 27 Νοεμβρίου 2016

Εισήγηση Προϋπολογισμού Οικονομικού Έτους 2017

Κυρίες  και  Κύριοι  συνάδελφοι

Οι αλλαγές που  σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια στη οργάνωση, στη δοµή και στο ρόλο της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης επηρέασαν αναπόφευκτα και την οικονομική της λειτουργία.
Ιδιαίτερα όταν η λειτουργία αυτή επιβαρύνθηκε από την περικοπή πόρων στα χρόνια των μνημονίων, που υπερβαίνει το 65%.
Ιδιαίτερα για νησιωτικούς και τουριστικούς δήμους, όπως η Κως, η μείωση των πόρων είναι μεγαλύτερη αν σκεφθούμε τη μείωση του τέλους παρεπιδημούντων και την κατάργηση του ΔΗΦΟΔΩ
Έχουμε το παράδοξο να μεταφέρονται αρμοδιότητες στην αυτοδιοίκηση χωρίς όμως να μεταφέρονται και οι αντίστοιχοι θεσμοθετημένοι πόροι.
Ουσιαστικά η κεντρική εξουσία μεταθέτει τις δικές της ευθύνες στην αυτοδιοίκηση, την ίδια στιγμή που παρεμβαίνει στο πεδίο της άσκησης των τοπικών αρμοδιοτήτων, όπως συνέβη με τις παραλίες.
Για να μπορέσει ένας Δήμος να λειτουργήσει και να ανταποκριθεί στις ανάγκες των δημοτών του, θα πρέπει να του δώσει η Κεντρική Εξουσία τη δυνατότητα να συντάξει έναν προϋπολογισμό που να στηρίζεται σε στοιχεία και δεδομένα που απορρέουν από τη λειτουργία του και την ορθή  διαχείριση των πόρων που διαθέτει.
Η Κεντρική εξουσία όμως δεν το έχει κάνει.
  Δεν μας είχε αποδώσει έως και το τέλος Ιουλίου την ΣΑΤΑ  των μηνών Μαΐου – Ιουνίου –Ιουλίου –Αυγούστου, χρηματοδοτήσεις έργων, το κόστος των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων, όπως ρητά ορίζεται από το άρθρο 102 του Συντάγματος. Δεν γνωρίζουμε ακόμα το τι θα συμβεί με τους παρακρατηθέντες πόρους του 2016 ύψους  638.070,00€.
Μέχρι σήμερα δεν μας έχει αποδοθεί ούτε ένα ευρώ από αυτούς τους πόρους.
Αναφέρθηκε πριν στην κατάργηση του ΔΗΦΟΔΩ.
Τι σημαίνει η κατάργηση του ΔΗΦΟΔΩ για το Δήμο Κω.
Σημαίνει ότι ο Δήμος θα πρέπει να λειτουργεί με 4 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα έσοδα το χρόνο.
Σημαίνει επίσης ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε και στη διαγραφή 6.595.000,00 ευρώ από βεβαιωμένες οφειλές.
Εάν δεν είχαμε εφαρμόσει ένα πρόγραμμα σταθεροποίησης και ανάταξης των οικονομικών του Δήμου από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε, τότε σήμερα η κατάσταση θα ήταν δραματική.
Αποτρεπτικός παράγοντας για την πληρωμή των υποχρεώσεων των δημοτών αποτελεί και ο νέος νόμος που βρίσκεται σε διαβούλευση λόγω των ευνοϊκότερων όρων  ή και των διαγραφών που αναφέρει.
Βλέπετε η κεντρική εξουσία δείχνει το φιλολαϊκό της πρόσωπο με χρήματα άλλων, στέλνει το λογαριασμό να πληρωθεί από τους δήμους και ουσιαστικά τους δημότες.
Θα ήθελα να αναφερθώ και σε μια μεγάλη αλήθεια που αφορά στη φύση του ΔΗΦΟΔΩ και για το ποιοι πραγματικά ευνοούνται από την κατάργησή του.
Μίλησα προηγουμένως για τα 6.595.000 βεβαιωμένων οφειλών του ΔΗΦΟΔΩ που θα πρέπει να διαγραφούν.
Από αυτά μόνο 400.000 ευρώ αντιστοιχούν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στους λεγόμενους μικρούς.
Τα υπόλοιπα 6.180.000 ευρώ αντιστοιχούν σε οφειλές μεγάλων επιχειρήσεων.
Αυτά για να καταρρίπτονται και ορισμένοι μύθοι.
Για να μην μιλήσω για τις ευθύνες αυτών που όχι μόνο άφησαν να συσσωρεύονται αυτές οι οφειλές αλλά και για το γεγονός ότι δεν τις βεβαίωναν.
Και όχι μόνο αυτές αλλά και άλλες οφειλές προς το Δήμο.
Τέτοιο σεβασμό είχαν στο δημόσιο συμφέρον. Τον έδειξαν βέβαια με την χαριστική παραχώρηση δημοτικής περιουσίας χωρίς αντίτιμο.

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι
Κληθήκαμε  να συντάξουμε ένα προϋπολογισμό μέσα σε ένα ιδιαιτέρως ασφυκτικό πλαίσιο, το οποίο καθορίζεται από τα μνημόνια, που είναι δύσκολο να σκιστούν όπως μας υπόσχονταν κάποιοι. 
Στην εγκύκλιο, αναγράφονται ρητά τα ανώτατα όρια εσόδων και δαπανών που θα πρέπει να κυμανθεί κάθε ομάδα του προϋπολογισμού  αντίστοιχα.
 To  μέγιστο ύψος του συνόλου της κάθε ομάδας που τίθεται είναι απολύτως δεσμευτικό και ενώ έχουμε στοιχεία, ότι κάποια έσοδα θα αυξηθούν στο τέλος του έτους σε πολύ υψηλότερα επίπεδα, δεν μπορούμε να κάνουμε την πρόβλεψη που πρέπει στον προϋπολογισμό του 2017, αλλά θα πρέπει να πάμε σε υποχρεωτική αναμόρφωση.
Ουσιαστικά έχει επιβληθεί ένα περιοριστικό πλαίσιο εις βάρος των Δήμων και της αυτονομίας τους. 
Η αυτοδιοίκηση έχει μετατραπεί σε ετεροδιοίκηση.
Λαμβάνοντας υπόψη σοβαρά τα δεδομένα που προανέφερα, καθώς και τις οδηγίες περί σύνταξης προϋπολογισμού της ΚΥΑ 23976/22-7-2016, η δική μας επιλογή ήταν ο προϋπολογισμός μας να στηριχθεί στις εξής αρχές:
    -Χρηστή δημοσιονομική διαχείριση που να διασφαλίζει τη σταθερότητα.
– Αναπτυξιακή διάσταση στα περιθώρια που μας δίνονται .
-Διαφάνεια και δημόσιος έλεγχος στη διαχείριση των πόρων με την ειλικρίνεια την καθολικότητα και την ειδίκευση των πιστώσεων.
 Ο προϋπολογισμός μας:
 -Καθορίζει τους στόχους και οριοθετεί. 
          -Εξειδικεύει και ποσοτικοποιεί τις δράσεις του Δήμου.
          -Αποτελεί υπόδειγμα και μοντέλο διοίκησης.
          Για το λόγο αυτό κυρίες και κύριοι συνάδελφοι  έχουμε όλοι  υποχρέωση να συμβάλλουμε στην κατάρτιση του χωρίς τις γνωστές πρακτικές του παρελθόντος, τις άγονες αντιπαραθέσεις χωρίς επιχειρήματα και προτάσεις.
Εμείς καλέσαμε και καλούμε όλους να καταθέσουν ρεαλιστικές,  ουσιαστικές και κυρίως υλοποιήσιμες.
Προσωπική μου δέσμευση αλλά και δέσμευση της δημοτικής αρχής είναι αν κατατεθούν τέτοιες προτάσεις είτε προέρχονται από άλλες παρατάξεις είτε από κοινωνικούς φορείς, θα τις ενσωματώσουμε και θα τις υιοθετήσουμε.
 Οι Στόχοι του φετινού  προϋπολογισμού είναι :  

  1. Η αποτελεσματική και ορθολογική διαχείριση των πόρων και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  2. Η διαρκής αξιολόγηση και παρακολούθηση των λειτουργικών εξόδων και ιδιαίτερα των ανταποδοτικών υπηρεσιών, το κόστος των οποίων καλύπτεται και από τη συνεισφορά των δημοτών.
  3. Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά και εθνικά προγράµµατα, για να μεγιστοποιηθούν οι επενδύσεις σε τοπικό επίπεδο και οι κοινωνικές δράσεις.
  4. Η μέγιστη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δήµου , προκειμένου να αποφέρει  περισσότερα έσοδα.
  5. Η ανάδειξη των τοπικών προϊόντων του πρωτογενούς τομέα.
  6. Η εξυπηρέτηση του πολίτη με σύγχρονο και αποτελεσματικό…τρόπο.
  7. Η στήριξη των ευπαθών κοινωνικά ομάδων
  8. Η αξιοποίηση και επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού.
  9. Η εισαγωγή νέων τεχνολογιών και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

         Ο αναπτυξιακός χαρακτήρας του προϋπολογισμού τονίζεται ιδιαίτερα από τις δράσεις που περιλαμβάνονται στο τεχνικό πρόγραμμα. Έργα και μελέτες που βελτιώνουν την αισθητική του νησιού, την  ανάπτυξη των υποδομών, την αναβάθμιση των σχολικών μονάδων, τον εκσυγχρονισμό των δομών πρόνοιας, έργα που προάγουν τον αθλητισμό και προστατεύουν το φυσικό περιβάλλον και τους φυσικούς πόρους καθώς και την εξοικονόμηση ενέργειας.
Έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών.

Το τεχνικό πρόγραμμα απαιτεί για την υλοποίηση του 11.732.928,87€.
Από το ποσό αυτό, οι δαπάνες για τα χρηματοδοτούμενα έργα ανέρχονται σε 5.636.304,82€ ποσοστό 48,04% και θα αντληθούν  από τον κρατικό προϋπολογισμό καθώς και από ευρωπαϊκά προγράμματα ποσοστό 48,04%.
Τα έργα που θα γίνουν με ίδιους πόρους του Δήμου, ανέρχονται στο ποσό των 6.096.624,05€, ποσοστό 51,96%, η χρηματοδότηση των οποίων στοιχειοθετείται στον προϋπολογισμό από τους αντίστοιχους κωδικούς εσόδων. Πηγές άντλησης των οικονομικών πόρων είναι τα έσοδα από τα τοπικά τέλη και δικαιώματα , φόρους και εισφορές καθώς και έσοδα από την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου.
Ο Δήμος Κω είναι από τους λίγους δήμους σε όλη τη χώρα που έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτεί έργα από ίδιους πόρους. Πολλοί δήμοι ουσιαστικά το μόνο που κάνουν είναι να λειτουργούν οριακά και οι διαθέσιμοι πόροι τους να διατίθενται αυστηρά για τις λειτουργικές τους ανάγκες.
Ας κοιτάξουμε όλοι γύρω μας για να δούμε την αλήθεια και την πραγματικότητα.

            Σε αυτές τις δύσκολες και ασταθείς οικονομικές συνθήκες υποστηρίζουμε και δρομολογούμε ενέργειες αναγκαίες για ένα Δήμο αυτοδύναμο  και ανεξάρτητο.
  Για την ενίσχυση του προϋπολογισμού καθώς και την αύξηση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας του προχωρήσαμε  στις  παρακάτω στοχευμένες  ενέργειες:

  1. Βεβαιώσαμε Πρόστιμα ΚΟΚ έως και το 2015
  2. Βεβαιώσαμε Παρεπιδημούντων και εκδιδομένων έως το 2011, στάλθηκαν ειδοποιήσεις για το 2012 και έχει ξεκινήσει  η διαδικασία ελέγχου και βεβαίωσης για το 2013
  3. Βεβαιώσαμε  παραλίες έως και το 2015. Αλήθεια κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όλα αυτά γιατί δεν είχαν γίνει τα προηγούμενα χρόνια;

         Έχει κανείς το σθένος να μας απαντήσει από αυτούς που ήταν υπεύθυνοι των οικονομικών του Δήμου τα προηγούμενα χρόνια;

  1. Ετοιμάζουμε για βεβαίωση τους  κοινόχρηστους χώρους για το 2016.
  2.  Ετοιμάζουμε για βεβαίωση τα πρόστιμα μουσικής του 2016
  3. Το σύνολο των εσόδων είναι πλέον μηχανογραφημένο. Τα τέλη που σχετίζονται με την ακίνητη περιουσία ΔΤ,ΔΦ,ΤΑΠ  δεν είχαν ως τώρα μηχανογραφηθεί παρά τις μελέτες που συντάχθηκαν  κατά το παρελθόν. Έχουν διορθωθεί ως σήμερα περίπου 11600 εγγραφές. Οι διορθώσεις αφορούν άρσεις απαλλαγών, διορθώσεις τετραγωνικών και αλλαγές ζωνών. Ως το τέλος του έτους θα έχουν ελεγχθεί και θα έχει διορθωθεί το σύνολο των ζωνών. Κρίσιμες λειτουργίες όπως οι πλασματικοποιήσεις  θα μπορούν να γίνουν αυτόματα ενώ δίνεται η δυνατότητα διενέργειας ευκολότερων ελέγχων.
  4. Ο Δήμος Κω κινείται πλέον με άλλες ταχύτητες. Υπάρχουν καινοτομίες όπως η αυτόματη ανάρτηση στη Διαύγεια, ο αυτόματος έλεγχος δημοτικής ενημερότητας από τα διάφορα υποκαταστήματα, η διασύνδεση με το ΔΙΑΣ για ηλεκτρονικές πληρωμές έτσι ώστε να μειωθεί το διοικητικό κόστος και να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες προς τον πολίτη.
  5. Οργανώσαμε τις υπηρεσίες μας με τέτοιο τρόπο,  ώστε ο χρόνος που μεσολαβεί από την παραλαβή του τιμολογίου έως και την εξόφληση να ελαχιστοποιηθεί.

Οι πληρωμές των ενταλμάτων γίνονται αυστηρά με προτεραιότητα και όχι επιλεκτικά .Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν εντάλματα που καθυστερούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο εξαιτίας της μη νομιμότητας της δαπάνης, η διαδικασία έχει δρομολογηθεί από την υπηρεσία και προχωράει κανονικά.

  1. Κυριαρχεί η νομιμότητα και η διαφάνεια στις προμήθειες του Δήμου. Αντιστράφηκε πλήρως η ετεροβαρής σχέση μεταξύ διαγωνισμών και απευθείας αναθέσεων. Η νέα δημοτική αρχή υποσχέθηκε μια νέα αρχή και το έκανε πράξη. Το 92% των έργων και των προμηθειών έγινε με διαγωνισμό και μόλις το 8% με αναθέσεις. Στο Δήμο Κω διεξάγονται πλέον ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί προμηθειών και συμβάσεων, ένα σύστημα που εγγυάται όχι μόνο τη διαφάνεια αλλά και την εξοικονόμηση πόρων.
  2. Διατηρούμε την κοινωνική μας ευαισθησία μέσω της παροχής κοινωνικών υπηρεσιών, σεβόμενοι πάντα το δικαίωμα του πολίτη στην αξιοπρέπεια. Για  το λόγο αυτό θα ισχύσουν και φέτος οι ελαφρύνσεις που ψηφίστηκαν με την υπ’ αριθμόν 404/23-10-2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ,ελαφρύνσεις ή και απαλλαγές από την επιβολή τελών σε πολύτεκνους, απόρους και γενικότερα σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Αυτή είναι ουσιαστική κοινωνική πολιτική.
  3. Εφαρμόζουμε ένα  νέο μοντέλο διοίκησης  που στηρίζεται στην  αρχή της συμμετοχής  των  πολιτών, για αυτό πραγματοποιήσαμε ουσιαστικές συναντήσεις σε όλα τα  δημοτικά & κοινοτικά διαμερίσματα.

Κάποιοι που δεν είχαν το σθένος να πάνε και να σταθούν απέναντι στους πολίτες, κάποιοι που δεν έδιναν λογαριασμό στους πολίτες, οφείλουν να σιωπούν.
 Καταγράψαμε τα προβλήματα  κάθε περιοχής  και ζητήσαμε από τους τοπικούς φορείς να ιεραρχήσουν  τις ανάγκες τους. Βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή και διαβούλευση με τα συμβούλια όλων των διαμερισμάτων.

  1. Στο Δήμο Κω υπάρχει επιτροπή παρακολούθησης του προϋπολογισμού στην οποία καλούνται να συμμετέχουν όλες οι παρατάξεις. Μια καινοτομία, μία πράξη διαφάνειας και δημοσίου ελέγχου που εμείς φέραμε.  Όλοι έχουν πραγματική εικόνα σε πραγματικό χρόνο για την εκτέλεση του προϋπολογισμού αλλά και για την εικόνα των οικονομικών του Δήμου.

Η Επιτροπή αυτή μετά από πρόταση του Δημάρχου θα διευρυνθεί, θα κληθούν να συμμετέχουν και εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων. Για να έχουν όλοι εικόνα για τα οικονομικά του Δήμου, για την πορεία των εσόδων αλλά και για το βαθμό και το δείκτη υλοποίησης του προϋπολογισμού. 
 

  1. Δέσμευση μας  από την πρώτη στιγμή ήταν η ανασύνταξη του ΟΕΥ,  η οποία  έγινε.

Το νέο διοικητικό μοντέλο συντάχθηκε με βάση τις πραγματικές ανάγκες του Δήμου. Η δομή του  εξυπηρετεί την οργάνωση και τη σωστή διάρθρωση και στελέχωση των υπηρεσιών.  Είμαστε σε αναμονή της  έγκρισης του.
Και δεν σταματάμε  εδώ προχωράμε  σε:

  1. Αναδιοργάνωση υπηρεσιών για την καλύτερη εξυπηρέτηση του δημότη.
  2. Αναδιάταξη  του προσωπικού για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες.
  3.  Συστηματική εκπαίδευση και διαρκής επιμόρφωση των υπαλλήλων.
  4.  Ενημέρωση ανά τακτά χρονικά διαστήματα από τους προϊσταμένους των υπηρεσιών για την πορεία εκτέλεσης  του έργου τους .

Ο προϋπολογισμός που καταθέτουμε σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο, συνάδει με την οικονομική συγκυρία που βιώνει η  χώρα μας και εναρμονίζεται με τις επιλογές της δημοτικής αρχής.
Κυρίως όμως με την εντολή των πολιτών.
Είναι ένας ρεαλιστικός και υλοποιήσιμος προϋπολογισμός. Υποβάλλεται ισοσκελισμένος με εγγεγραμμένα έσοδα και δαπάνες ύψους 57.276.107,96 Αναλύοντας τις κατηγορίες των εσόδων και εξόδων του έχουμε  :

 

 

ΕΣΟΔΑ

ΤΑΚΤΙΚΑ 

16.541.622,80

ΕΚΤΑΚΤΑ

7.288.564,45

ΕΣΟ∆Α ΠΟΕ ΠΟΥ
ΒΕΒΑΙΩΝΟΝΤΑΙ  ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ                                                  

113.800,00

ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΔΑΝΕΙΑ ΚΑΙΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ  Π.Ο.Ε.

21.998.169,01

ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ∆ΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΡΙΤΩΝ  ΚΑΙ  ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ

4.933.951,70

ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ  ΥΠΟΛΟΙΠΟ                 

6.400.000,00

ΣΥΝΟΛΟ  ΕΣΟΔΩΝ

57.276.107,96

 
  ΕΞΟΔΑ                                                 

ΕΞΟΔΑ   ΧΡΗΣΗΣ                                  

18.077.391,80

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ                    

13.197.853,75

ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΠΟΕ &
ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ

25.925.382,26

ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ 

75.480,15

ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΟΔΩΝ                              

57.276.107,96

                                       
Θέλω απλώς να διευκρινίσω ότι αφαιρώντας από τα έσοδα αλλά και από τα έξοδα  περίπου 3.800.000,00€ που αφορούν εισπράξεις και αποδόσεις υπέρ τρίτων (δηλαδή κρατήσεις) το πραγματικό ύψος του προϋπολογισμού ανέρχεται περίπου στα 53.500.000,00 €.
Η προσπάθεια μας να καταρτίσουμε ένα προϋπολογισμό με μεγέθη που μπορούν να υλοποιηθούν στην πράξη, επιβεβαιώθηκε και με τη γνώμη του παρατηρητηρίου οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ μιας και μετά την αξιολόγηση του υποβληθέντος σχεδίου, μας γνώρισε πως το σχέδιο είναι ρεαλιστικό και τηρήθηκαν οι οδηγίες που δόθηκαν.
Για την ανάλυση του τεχνικού τμήματος του προϋπολογισμού θα μιλήσει ευθύς αμέσως ο υπεύθυνος σύνταξης  του κ. Νίκος  Φερού.
Το δικό μου μήνυμα απευθύνεται στον πολίτη, στο δημότη της Κω.
Είναι ένα μήνυμα αλήθειας.
Ο προϋπολογισμός του Δήμου Κω είναι μια σύνθετη προσπάθεια που όμως πρέπει να στηρίζεται στην αλήθεια. Αν οι ίδιοι οι πολίτες δεν είχαν ανακόψει με την ψήφο τους την πορεία φθοράς, παρακμής και διάλυσης του Δήμου τον Μάιο του 2014, σήμερα ο Δήμος Κω δεν θα μπορούσε να πληρώσει ούτε τους υπαλλήλους του και θα είχε μπει σε επιτήρηση.
Εμείς κοιτάμε και προχωράμε μπροστά.
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών του Δήμου θα συνεχιστεί.
Η συμμόρφωση σε σχέση με την είσπραξη των εσόδων θα συνεχιστεί. Γιατί όπως έχουμε πει πολλές φορές το ‘’Δεν Πληρώνω’’ σημαίνει ότι στέλνεις το λογαριασμό να πληρωθεί από το διπλανό σου, από το συνδημότη σου.
Η αναπτυξιακή προσπάθεια που κάνουμε θα συνεχιστεί για να υπάρχει η δυνατότητα διάθεσης περισσότερων ίδιων πόρων του Δήμου το 2018, για να γίνουν έργα στο νησί μας. Γιατί από την κεντρική εξουσία δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα, δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα.
Ο μοναδικός σύμμαχός μας σε αυτή τη δύσκολη προσπάθεια είναι ο πολίτης της Κω. Σε αυτόν στηριζόμαστε, σε αυτόν δίνουμε λόγο, αυτός είναι ο αποδέκτης των προσπαθειών μας.
Δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω ότι για να αλλάξουμε τo νησί μας, πρέπει πρώτα να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι, να γίνουμε μια γροθιά, μια φωνή, μια δύναμη  για να δώσουμε στο νησί μας και στους ανθρώπους αυτό που τους  αξίζει.
Και τους αξίζει το καλύτερο.

kos-logo

Ακτή Κουντουριώτου 7, 85300 Κως, Δωδεκάνησα, Ελλάδα

Υπηρεσίες

Αναζήτηση

Βρείτε μας

Αιτήματα Πολιτών Mobile App

ΔΗΜΟΣ ΚΩ © 2022. All Rights Reserved

Preloader Custom Image

0